Thursday, June 18, 2009

Bengkel Penulisan Cerpen KEPEZI 3-2009


“Jika seseorang sudah mencapai tahap membaca yang tinggi, secara semula jadi akan terpanggil untuk memindahkan ilmu pengetahuan yang didapatinya dalam bentuk penulisan.”(Hamka)


RAMAI penulis boleh mencipta karya kreatif sama ada cerpen mahupun novel, namun tidak ramai penulis mempunyai ilmu penulisan yang baik. Penulis yang bagus dan berjaya ialah penulis yang berilmu tentang apa yang hendak dihasilkan.

Bagi tujuan melengkapkan penulis sepenuhnya dengan ilmu penulisan juga kemahiran penyuntingan, Kepezi (Kelab Penulis Zaharah Nawawi) dengan kerjasama DBP akan mengadakan bengkel penulisan karya kreatif.

Maklumat lanjut seperti berikut:

1. Jenis bengkel: Penulisan karya kreatif

2. Tarikh: 01 dan 02 Ogosr 2009 (Sabtu dan Ahad)

3. Tempat: Dewan Bahasa dan Pustaka, KL

4. Penganjur: Kepezi

5. Waktu: dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang (bagi kedua-dua hari)

6. Makan Minum: Disediakan

7. Peserta: Terbuka kepada semua peringkat usia

8. Pembimbing: Zaharah Nawawi dan Mawar Shafei

9. Jumlah peserta: antara 20 orang

10. Penginapan: Tidak disediakan

11. Setiap bakal peserta dikehendaki menyediakan cerpen sepanjang 8 halaman ditaip lengkau 2 baris dan menggunakan jenis huruf Times New Roman. Hantar cerpen melalui e-mel kepada nemoku@tm.net.my selewatnya pada 24 Julai 2009

Keterangan lajut menyertai bengkel ini sila berhubung melalui e-mel kepada nemoku@tm.net.my tel: 016-255 7030, 03-5635 3733 Sila sertakan nama dan alamat penuh, no telefon, e-mel serta no kad pengenalan sebelum 24 Julai 2009

* Peserta yang mendaftar awal akan diutamakan.

* Sebarang perubahan tarikh dan tempat, akan dimaklumkan kepada bakal peserta melalui e-mel peribadi, kol2004, http://kepezi.blogspot.com/ juga cara-cara lain termasuk sms.

* Setiap peserta yang mengikuti bengkel ini secara automatik akan jadi ahli Kepezi yang tidak perlu membayar sebarang yuran tanpa tempoh masa.





Kreadit gambar: http://nmsu.edu

No comments: